Facebook advertentiebeheer in 500 woorden

Adverteren op Facebook – How hard can it be? 😉

Groot gelijk heb je! Want waarom zou je niet zelf leren hoe je deze waardevolle bron van klanten optimaal inzet voor je bedrijf?

Ik help je op weg en vertel je in 500 woorden alles over Facebook advertentiebeheer.

Om van start te gaan binnen je eigen Facebook advertising account (Facebook Advertentiebeheer) ga je naar https://www.facebook.com/adsmanager/. De kans is groot dat deze omgeving nieuw voor je is, maar geloof me, hier wil je zijn!

De functies lijken overweldigend, maar neem de tijd om het op je gemak te ontdekken. Begin met je eigen bedrijfsinstellingen en koppel een betaalmethode. Want helaas, Facebook advertising is niet gratis.

Als je account is ingesteld en je klikt op het menu links bovenin dan zie je het volgende:

Facebook advertentiebeheer

De belangrijkste functies vallen onder ‘Maken en beheren’ – ‘Meten en rapporteren’ – ‘Middelen’.

Een aantal van die functies:

Advertentiebeheer is waar alle lopende en voorbije campagnes te zien zijn. Hier start je nieuwe campagnes op en bekijk je de resultaten van lopende advertenties op Facebook.

Paginaberichten zijn een overzicht van je reeds geplaatste organische berichten. Wat is organisch? Berichten die je post zonder ervoor te betalen.

Facebook advertentiebeheer

Hierboven zie je een overzicht van de functie advertentiebeheer. Zodra hier je eerste campagne zichtbaar is staan links de campagne namen gevolgd door de status van de campagne. Het bereik, de kosten per resultaat en het uitgegeven bedrag. Ook de einddatum en het aantal gebruikers dat actie heeft ondernomen. Onder actie wordt verstaan het klikken, reageren, liken of delen van de post.

Facebook weet zelfs hoeveel aankopen er op deze website hebben plaatsgevonden. Ook de waarde van die aankopen (of conversies) en de kosten per aankoop. Dit wordt mogelijk gemaakt door de Facebook pixel.

Lagen

Iedere nieuwe campagne die je start bestaat uit drie lagen. Campagne, advertentieset en advertentie. Deze lagen bepalen alle elementen van je campagne zoals doelstelling, budget, looptijd, doelgroep en advertentiemateriaal zoals tekst en afbeelding/video. Al deze lagen beheer je in Facebook advertentiebeheer.

Kun je je weg een beetje vinden?

Ben jij, net als ik, gek op dit soort omgevingen? En wil je álles weten van Facebook advertentiebeheer? Dan nodig ik je graag uit om mee te doen aan Facebookles Compleet. Mijn A tot Z Facebookmarketing cursus special voor zzp’ers.

Zie ik je binnenkort in de Facebookles.nl Community? 😄

Recent Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
0